0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag håller med Marta. Låt installatören byta ut utedelen kostnadsfritt och njut av din E12 i många år.
Citat från: Rickard skrivet 20 december 2006, 12:13:36Vad är det här för skitsnack, ni vet alla vad som gäller Mitt råd är att du köper en värmepump som ger minst samma uteffekt och att du t.ex. läser råd och röns test över luftvärmepumpar för att bilda dig en egen uppfattning om vad som är bäst.99% av alla köpare är nöjda så om jag skulle tillåta denna typ av kommentarer skulle vi snart inte se annat i detta forum.En splachscreen som bara visade Fujitsu Nocria, Toshiba, Sanyo, Mitshubishi Heavy o.s.v. ÄR BÄST !!! skulle vara det som ersatte detta forum, skulle funka precis lika bra och vara mycket lindrigare att sköta.Kul eller hur. Tjena Rickard.Kan du klargöra vilka av inläggen du syftar på här? Är det ursprungsinlägget som frågar om "vad skulle du valt" som är fel eller de som svarar på hans direkta fråga om "vad skulle du valt?"Jag kan förstå att du inte gillar kommentarer som Välj vilken Toshiba som hellst då det inte pekar ut någon specifik pump och säkerligen inkluderar även pumar med mindre effekt än idag. Kan dock inte se vad som skulle vara fel med Kungen från norr's inlägg om inte ursrpungsinlägget är fel.Ursprungsfrågan var ju "Vad skulle ni välja? Kanske rent ut av en helt annan maskin än Panasonic?"Inte kan det väl vara fel att svara på en direkt fråga? Ber man om tips får man väl samla in dem, sålla bland dem, ta dem med en nypa salt då alla har olika åsikt och sen bilda sig sin egen uppfattning.
Vad är det här för skitsnack, ni vet alla vad som gäller Mitt råd är att du köper en värmepump som ger minst samma uteffekt och att du t.ex. läser råd och röns test över luftvärmepumpar för att bilda dig en egen uppfattning om vad som är bäst.99% av alla köpare är nöjda så om jag skulle tillåta denna typ av kommentarer skulle vi snart inte se annat i detta forum.En splachscreen som bara visade Fujitsu Nocria, Toshiba, Sanyo, Mitshubishi Heavy o.s.v. ÄR BÄST !!! skulle vara det som ersatte detta forum, skulle funka precis lika bra och vara mycket lindrigare att sköta.Kul eller hur.
studsByt till någon av Toshibas pumpar så blir du nöjd
För det första är det gängse förhållningssätt i "forumvärlden" att inte ifråga sätta moderatorernas synpunkter eller redigeringear, vi gör större nytta om vi hinner läsa inlägg och skriva svar med substans än om vi/jag skall förvara mitt agerande dagligen.För det andra, om man nu nödvändigtvis vill rekomendera en annan pump av ett visst fabrikat eller modell, då tycker jag att man kan bemöda sig att citera eller länka till testresultat, att fundera över prisskillnader och om fabrikatet alls finns tillgängligt på den ort där frågeställaren bor kan också vara intressant.
Det finns ju onekligen en mailfunktion så om man vill rekommendera en enskild medlem något kan man maila denne. Jag har konstaterat att det finns en tråd som visar vilka pumpar som har sålts mest och om inte konsumenterna är dumma kanske denna tråd säger mer än enskilda inlägg?
Citat från: Harken skrivet 20 december 2006, 15:04:21Det finns ju onekligen en mailfunktion så om man vill rekommendera en enskild medlem något kan man maila denne. Jag har konstaterat att det finns en tråd som visar vilka pumpar som har sålts mest och om inte konsumenterna är dumma kanske denna tråd säger mer än enskilda inlägg?Det där vill jag inte hålla med dig om.... OM du menar den pump som säljer mest ska automatiskt då vara bäst? Tror mer på att den som sålt mest kan bero på t.ex Bra marknadsföring, bra prisnivå, givetvis bra pump osv..... men att det skulle bero på at den skulle vara bäst nja....Sen detta du skriver om mailfunktionen.... nog tycker då iaf jag att vitsen med ett forum försvinner om mkt som skrivs här ska pm:as istället mellan medlemmarna för att skrivas öppet så alla som är intresserad kan läsa.//Krister
För det första är det gängse förhållningssätt i "forumvärlden" att inte ifråga sätta moderatorernas synpunkter eller redigeringear, vi gör större nytta om vi hinner läsa inlägg och skriva svar med substans än om vi/jag skall förvara mitt agerande dagligen.